Tajemniczy klient

Tajemniczy klient

Reklama dźwignią handlu, na pozyskanie jednego klienta wskazany jest wydatek od kilkuset do kilkuset tysięcy złotych. Właściciele firm zdają sobie sprawę spośród tego, że oprócz reklamy medialnej liczy się zarówno marketing szeptany i to jak wszyscy postrzegają konkretną markę poprzez pryzmat obsługi klienta w konkretnej spółce. Mystery shopping to doskonała już w obecnej chwili metoda badawcza, pozwalająca ocenić standardy obsługi działające w określonym podmiocie gospodarczym. Pozwala też ocenić stopień wypełniania tych standardów przez pracowników, co w rezultacie powinno się przełożyć na polepszenie lub utrzymanie jakości. Tak, żeby obsługiwany klient czuł się zawsze tak samo dobrze potraktowany. Narzędziem badania jest zawsze mystery client, zwany zarówno klientem testowym. Pracownik ten zawsze zostaje wstępnie przeszkolony i wyposażony w specjalistyczną informację o firmie, a także poinformowany jakie obszary ma przetestować. Uzbrojony w taką informację pojawia się w spółce, by, w większości przypadków, być się wymagającym lub trudnym klientem. Ma to sprawić umiejętnie. Testowani pracownicy w żadnym razie nie mogą się domyślić, że podlegają próbie. Wyniki badań docierają do zarządzających właścicieli i to oni sami już je analizują i wybierają odpowiednie działania. Test ten dokonuje się właśnie pod kątem jakości obsługi klienta. Przeprowadzono badania, spośród których jasno wynika, że utrata klienta jest spowodowana najczęściej złą jakością obsługi. Dodatkowo niezadowolona osoba zapewne poinformuje o tym fakcie dość liczną grupę znajomych.


Ocena: 5/5 (1 głosów)  


Szczegóły wpisu:


Odwiedziny botów:
  • googlebot: 20 (ostatnio: 10.10.2018 13:15:01)
  • yahoo: 19 (ostatnio: 01.07.2017 00:19:52)

Podlinkuj wpis:

Dodaj komentarz